«Είναι ωραίο να είσαι 18!»: Το ΦΚΘ προσκαλεί τους 18αρηδες να παρακολουθήσουν δωρεάν ταινίες πρώτης προβολής


Warning: Array to string conversion in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/content-single.php on line 56
Array

Με πολυαναμενόμενες πρεμιέρες, ταινίες που έκλεψαν τις εντυπώσεις στις Κάννες, αριστουργηματικά φιλμ από το παρελθόν, αλλά και την παρουσία του ταλαντούχου δημιουργού Χρήστου Μασσαλά, ξεκινά δυναμικά την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2022 η νέα κινηματογραφική σεζόν στις αίθουσες του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς στις τέσσερις αίθουσές του ΦΚΘ στο Ολύμπιον (αίθουσα Ολύμπιον και αίθουσα Παύλος Ζάννας) και στην Αποθήκη 1 (αίθουσες Σταύρος Τορνές και Τζον Κασσαβέτης) με ταινίες πρώτης προβολής, αβάν πρεμιέρ, εξαιρετικά αφιερώματα στην Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης κι ένα πλούσιο πρόγραμμα παιδικών ταινιών στο Kids Love Cinema.

Φέτος το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με το πρόγραμμα «Είναι ωραίο να είσαι 18!»* προσκαλεί νέους και νέες 18 ετών να παρακολουθήσουν δωρεάν τις ταινίες πρώτης προβολής στις αίθουσές του και να νιώσουν τη μαγεία του να βλέπουμε όλοι μαζί σινεμά στην κινηματογραφική αίθουσα.

Αυτή την εβδομάδα θα προβληθούν:

  • Το Broadway, την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Χρήστου Μασσαλά, ένα νέο-νουάρ φιλμ για τις περιπέτειες μιας συμμορίας πορτοφολάδων και χορευτών σε μια σύγχρονη Αθήνα, πολύχρωμη αλλά και σκοτεινή (αίθουσα Ολύμπιον). Στην πρεμιέρα της ταινίας, Πέμπτη 22/9 (20:30), ο σκηνοθέτης Χρήστος Μασσαλάς θα βρεθεί στην προβολή και θα συζητήσει με το κοινό.
  • Τη βραβευμένη στην Εβδομάδα Κριτικών του Φεστιβάλ των Καννών ταινία Φτερά και πούπουλα του Ομάρ Ελ Ζοχάιρι, ένα αντισυμβατικό φιλμ, το οποίο μέσα από μια σουρεαλιστική ιστορία αποκαλύπτει τη δύσκολη θέση της γυναίκας στη σύγχρονη αιγυπτιακή κοινωνία (αίθουσα Παύλος Ζάννας).
  • Το γεμάτο ανατροπές αστυνομικό θρίλερ Η Συγκάλυψη του Μάρτιν Ζαντβλιέτ (αίθουσα Σταύρος Τορνές).
  • Το φιλμ Ο άνθρωπος με τις απαντήσεις του Στέλιου Καμμίτση που έκλεψε τις εντυπώσεις του κοινού στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τον περασμένο Νοέμβριο (αίθουσα Τζον Κασσαβέτης).
  • Το αριστούργημα Ο δράκος του Νίκου Κούνδουρου, (Ελλάδα, 1956), μία από τις καλύτερες ελληνικές ταινίες όλων των εποχών, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς», για μία μοναδική προβολή με ελεύθερη είσοδο. Η προβολή με νέα ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια (DCP) πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος στο πλαίσιο του προγράμματος Χώρα Σε Βλέπω, μια πρωτοβουλία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου με σκοπό τη διάσωση, ψηφιοποίηση, προβολή και μελέτη ταινιών από την πλούσια κληρονομιά του ελληνικού κινηματογράφου του 20ού αιώνα (αίθουσα Τζον Κασσαβέτης).

*Είναι ωραίο να είσαι 18!
Δωρεάν είσοδος
για νέους και νέες 18 ετών στις προβολές του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για την κινηματογραφική σεζόν 2022-2023. Ισχύει για όσους και όσες έχουν γεννηθεί το 2004 και το 2005. Απαιτείται η έκδοση μηδενικού εισιτηρίου αποκλειστικά από τα ταμεία του Φεστιβάλ, καθώς και η επίδειξη εγγράφου ταυτοπροσωπίας.

Εξαιρούνται οι διοργανώσεις του 63ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, φιλοξενούμενες εκδηλώσεις και ειδικές προβολές.

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Γενική είσοδος: 7,5€, Τρίτη & Πέμπτη 1+1: 7,5€, Φοιτητικό: 6€, Κάρτα ανεργίας: 6€

Εισιτήρια είναι διαθέσιμα ηλεκτρονικά στο https://www.viva.gr/tickets/venues/filmfestival/

 ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ

BROADWAY – Ελλάδα, 2022

Σκηνοθεσία: Χρήστος Μασσαλάς. Με τους: Έλσα Λεκάκου, Φοίβο Παπαδόπουλο, Στάθη Αποστόλου, Rafael Papad, Salim Talbi, Χρήστο Πολίτη. Ειδική συμμετοχή: Ελένη Φουρέιρα, Λάκης Γαβαλάς. Γλώσσα: Ελληνικά. Έγχρωμη, 97΄.

Ο δυνατός αθηναϊκός ήλιος και τα χρόνια της κρίσης έχουν ξεθωριάσει τα φανταχτερά χρώματα και τη γυαλάδα των κοστουμιών, που η ομάδα πορτοφολάδων με έδρα τον κινηματογράφο Broadway, χρησιμοποιεί στα θεάματα που στήνει για να μαζέψει θύματα. Στο καινούργιο υπερθέαμα-παγίδα όμως, η χημεία μεταξύ παλαιότερων και άρτι αφιχθέντων συντελεστών της ομάδας προκαλεί παρενέργειες. Θα χρειαστεί η παρέμβαση μιας ομάδας drag queens, η μυστηριώδης εμφάνιση

του Χρήστου Πολίτη (ο «Γιάγκος Δράκος»), η λάμψη της Ελένης Φουρέιρα, το μπρίο του Λάκη Γαβαλά και η μουσική του Gabriel Yared, για να επέλθει η ισορροπία σε αυτό το, φτιαγμένο από στρας και πολυέστερ, σύμπαν.

Αίθουσα ΟΛΥΜΠΙΟΝ: Πέμπτη 20:30, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη 19:00, 21:00, 23:00

Φτερά και Πούπουλα / Feathers – Γαλλία – Αίγυπτος – Ολλανδία – Ελλάδα 2021

Σκηνοθεσία: Ομάρ Ελ Ζοχάιρι / Omar El Zohairy. Σενάριο: Ahmed Amer, Omar El Zohairy. Με τους: Samy Bassouny, Mohamed Abd El Hady, Fady Mina Fawzy. Γλώσσα: Αραβικά. Έγχρωμη, 112΄.

Η ζωή μιας οικογένειας αλλάζει ριζικά όταν ο αυταρχικός πατέρας μεταμορφώνεται -κυριολεκτικά- σε κοτόπουλο, μετά από ένα μαγικό τρικ σε ένα παιδικό πάρτι. Ξαφνικά, η μητέρα της οικογένειας καλείται να επαναπροσδιορίσει τον ρόλο της και να αναλάβει τα ηνία της οικογένειας.

Αίθουσα ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη 19:30, 21:45

Η συγκάλυψη / The Marco Effect – Δανία – Γερμανία – Τσεχία, 2021

Σκηνοθεσία: Μάρτιν Ζαντβλιέτ / Martin Zandvliet. Σενάριο: Anders Frithiof August, Thomas Porsager, βασισμένο στο μυθιστόρηαμα του Jussi Adler-Olsen. Με τους: Ulrich Thomsen, Zaki Youssef, Sofie Torp. Γλώσσες: Δανέζικα, Ρομανί. Έγχρωμη, 125΄.

O ντετέκτιβ Καρλ Μορκ επιστρέφει στην ενεργό δράση μετά από απουσία μερικών εβδομάδων και βουτάει αμέσως στην επόμενη υπόθεση, η οποία αποδεικνύεται ότι έρχεται από τα παλιά, έχοντας μείνει στο ράφι ξεχασμένη για αρκετά χρόνια. Πρόκειται για την υπόθεση του Γουίλιαμ Σταρκ, ενός οικογενειάρχη που αγνοείται από τότε που κατηγορήθηκε για παιδοφιλία. Τα τότε ερωτήματα της αστυνομίας δεν απαντήθηκαν ποτέ και ο φάκελος έκλεισε εσπευσμένα μετά την εξαφάνιση του Σταρκ, με άνωθεν εντολές.

Αίθουσα ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη 19:00, 21:30

Ο άνθρωπος με τις απαντήσεις / The Man with the Answers –Κύπρος – Ελλάδα – Ιταλία, 2020

Σκηνοθεσία – σενάριο: Στέλιος Καμμίτσης. Με τους: Βασίλης Μαγουλιώτης, Anton Weil, Στέλα Φυρογένη. Γλώσσες: Αγγλικά, Ελληνικά, Γερμανικά, Ιταλικά. Έγχρωμο, 80΄.

Μετά τον θάνατο της γιαγιάς του, ο Βίκτωρας, ένας εικοσάχρονος πρώην πρωταθλητής καταδύσεων, αναχωρεί με το πλοίο για Ιταλία. Εκεί συναντάει τον Ματίας, έναν νεαρό, παράτολμο Γερμανό. Και οι δύο κατευθύνονται προς τη Βαυαρία, ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Και οι δύο αναζητούν απαντήσεις, ο καθένας στις δικές του ερωτήσεις.

– Βραβείο Κοινού FISCHER Ελληνικής Ταινίας – «Μιχάλης Κακογιάννης» για ταινία του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου (πρεμιέρα) (62ο ΦΚΘ)

– Βραβείο Κοινού FISCHER για ταινία του διαγωνιστικού τμήματος Meet the Neighbors  (62ο ΦΚΘ)

Αίθουσα ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ: Πέμπτη, Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη 19:30, 21:30, Παρασκευή 21:30

Ο Δράκος – ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ «ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ» –Ελλάδα, 1956

Σκηνοθεσία: Νίκος Κούνδουρος. Σενάριο: Ιάκωβος Καμπανέλλης. Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κώστας Θεοδωρίδης. Μοντάζ: Νίκος Κούνδουρος. Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις. Σκηνικά: Τάσος Ζωγράφος, Πάνος Παπαδόπουλος. Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη. Ήχος: Μικές Δαμαλάς. Μακιγιάζ: Νίκος Βαρβέρης. Με τους: Ντίνο Ηλιόπουλο, Μαργαρίτα Παπαγεωργίου, Γιάννη Αργύρη, Θανάση Βέγγο, Θόδωρο Ανδριακόπουλο, Μαρίκα Λεκάκη, Μανώλη Βλαχάκη, Ανδρέα Ντούζο, Ανέστη Βλάχο, Ζιζή Βιοπούλου, Κάση Τζάνετ, Νίκο Τσαχιρίδη, Αλέκο Τζανετάκο, Κώστα Σπαγγόπουλο. Παραγωγή: Aθηναϊκή Kινηματογραφική Εταιρία. Ασπρόμαυρη, 105΄.

Ένας τραπεζικός υπάλληλος, καθώς ετοιμάζεται να περάσει μια μοναχική Πρωτοχρονιά στην Αθήνα, διαπιστώνει πως μοιάζει με έναν καταζητούμενο κακοποιό, τον αποκαλούμενο «Δράκο». Προσπαθώντας να ξεφύγει από την αστυνομία βρίσκει καταφύγιο σε ένα καμπαρέ, όπου εκτός από μια χορεύτρια με την οποία αναπτύσσει μια έντονη σχέση, θα έρθει σε επαφή και με άτομα του υποκόσμου που τον περνούν για τον αληθινό Δράκο. Ο υπάλληλος αρχίζει και βρίσκει ένα είδος απόδρασης μέσα σε αυτό το επικίνδυνο παιχνίδι παραλλαγμένων ταυτοτήτων και σταδιακά παίζει τον ρόλο που του έδωσε η μοίρα– ή μήπως είναι κάτι παραπάνω από απλός ρόλος; Το ξεκαθάρισμα λογαριασμών -και ρόλων- θα είναι πάντως σκληρό.

Βασισμένος σε κείμενο του Ιάκωβου Καμπανέλλη και μουσική του Μάνου Χατζιδάκι, ο Νίκος Κούνδουρος επανεγγράφει τους κανόνες του νουάρ κοιτάζοντάς τους μέσα από τον παραμορφωτικό καθρέφτη της μετεμφυλιακής Αθήνας. Ο ανατριχιαστικός Ντίνος Ηλιόπουλος υποδύεται έναν άντρα που ενσαρκώνει μια φρικιαστική αντι-ηρωική ιδέα, σε μια αλληγορία για μια χώρα σε αναζήτηση ταυτότητας, μέσα στο έρεβος της φτώχειας και της κοινωνικής παράλυσης. Εδώ οι ήρωες και οι θεσμοί μοιάζουν ανύπαρκτοι, τα αρχέτυπα είναι αλλοιωμένα, και η πλήρης αποξένωση αναδεικνύεται μέσα από μια εξπρεσιονιστικών τόνων αρχαιοελληνική τραγωδία, ντυμένη ως σύγχρονη κοινωνία με λαβυρινθώδη αδιέξοδα. Η ταινία, κατόπιν συμμετοχής στο Φεστιβάλ Βενετίας, γνώρισε εισπρακτική αποτυχία στην εποχή της, όμως στις δεκαετίες που ακολούθησαν πήρε τη θέση της ανάμεσα στα πλέον καθοριστικά φιλμ της Ιστορίας του ελληνικού σινεμά.

Η ταινία ψηφιοποιήθηκε και αποκαταστάθηκε ψηφιακά στο πλαίσιο της Δράσης Χώρα, σε βλέπω. Μια δράση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, υπό́ την αιγίδα της Επιτροπής Ελλάδα 2021, με τη χορηγία του Εθνικού́ Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων (κύριος χορηγός) του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και με την υποστήριξη της Ταινιοθήκης της Ελλάδος και της Finos Film.

  • Ειδική Μνεία στο Φεστιβάλ Βενετίας, 1956.

Αίθουσα Τζον Κασσαβέτης: Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου στις 19:30

Η είσοδος στην προβολή της ταινίας Ο Δράκος είναι ελεύθερη. Απαιτείται η έκδοση μηδενικού εισιτηρίου από τα ταμεία του Φεστιβάλ.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος