Γ. Τόμπρας στο Πρώτο: Τα πρότυπα και πειραματικά δεν είναι ελιτίστικα σχολεία (audio)

Πόσο δύσκολες είναι οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα πρότυπα σχολεία, γιατί τα επιλέγουν μαζί με τα πειραματικά γονείς και παιδιά, είναι σχολεία «ελιτίστικα» και πώς συνδέονται με το δημόσιο σχολείο.

Ο κ. Γιώργος Τόμπρας, πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Ναι μεν αλλά» με την Ευαγγελία Μπαλτατζή σχετικά με τις «δύσκολες» εισαγωγικές εξετάσεις και τόνισε ότι «είναι ένας διαγωνισμός, υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός ανοιχτών θέσεων και τα παιδιά διαγωνίζονται για να καλύψουν αυτές τις θέσεις. Αν είναι πολύ απλά τα θέματα αρχίζουν οι ισοψηφίες και τα παράπονα. Γι’ αυτό και είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας τα θέματα ώστε να μπορεί να φανεί ποιος αποδίδει καλύτερα».

Ο κ. Τόμπρας δήλωσε ότι καταλαβαίνει πως η επιθυμία να περάσει κανείς σε ένα πρότυπο δημόσιο σχολείο, από το οποίο περιμένει και η υπόλοιπη δημόσια εκπαίδευση μια σειρά από  πράγματα, είναι κάτι που δεν μπορεί να περάσει αδιάφορο. «Όταν λοιπόν ζητάμε μαθητές να δώσουν εξετάσεις για να περάσουν σε αυτό το σχολείο, δεν ζητάμε κάποιες ιδιαίτερες δεξιότητες, ζητάμε τα ελάχιστα στοιχεία στους μαθητές, που οι οποιοιδήποτε πειραματισμοί γίνουν στο πλαίσιο της λειτουργίας του πρότυπου σχολείου ως μέρους της δημόσιας εκπαίδευσης να έχει αποτέλεσμα που να μπορεί να μεταφερθεί και στα υπόλοιπα σχολεία με μια σχετική αξιοπιστία, δηλαδή να ξέρουμε ότι απέτυχε κάτι επειδή ήταν λάθος αυτό που πειραματιστήκαμε ή πέτυχε γιατί ήταν σωστό. Αλλά αυτό δεν θα το πούμε εμείς αλλά είναι κάτι που θα μας το δείξουν οι μαθητές. Αυτή είναι η αναγκαιότητα των αυξημένων μαθησιακών δεξιοτήτων ή δυνατότητων των μαθητών, αυτό θέλουμε να ελέγξουμε».

Στο υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα υπάρχει μια στερεότυπη αντίληψη περί εξετάσεων, τόνισε ο κ. Τόμπρας. «Όπου ακούμε εξετάσεις, σημαίνει πως πρέπει να υπάρξει μια προετοιμασία, ενδεχομένως και ένα φροντιστήριο. Θα δείτε πως στην πορεία του χρόνου θα φανεί πως δεν πρέπει να είναι αυτή η αντιμετώπιση, αναφορικά με τα πρότυπα σχολεία».

Όσο αφορά στην αριθμητική διεύρυνση των συγκεκριμένων σχολείων, ο κ. Τόμπρας, τεκμηριώνοντας την κίνηση αυτή είπε πως «τα σχολεία αυτά έχουν μια στοιχειώδη αυτονομία, το κτήριο, το προσωπικό, τις δυνατότητες λειτουργίας τους. Ο αριθμός αυξήθηκε ως σύνολο στην επικράτεια γιατί υπήρχαν περιοχές στην περιφέρεια που δεν υπήρχαν πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Θα λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο όπως πριν, αλλά θα γίνονται και κάποιοι πειραματισμοί».

Σχετικά με την κριτική που ασκείται στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία και συνοψίζεται στην άποψη ότι η κοινωνία δεν χρειάζεται άλλα ελιτίστικα σχολεία αρίστων αλλά μια συνολική ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, ο κ. Τόμπρας απαντά. «Όταν ένας αριθμός ανθρώπων δεν καταλαβαίνουν ποια είναι τα στοιχεία που διαχωρίζουν αυτά τα σχολεία από τα άλλα, είναι τα οικονομικά κριτήρια, όχι γιατί είναι δημόσια σχολεία, είναι η οικογενειακή καταγωγή, όχι, είναι οι στόχοι, όχι, ποιο είναι άρα το ελίτ χαρακτηριστικό;», καταλήγει ο κ. Τόμπρας.

Σε σχέση με το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, σημείωσε ότι τα εκπαιδευτικά συστήματα αντανακλούν τις ίδιες τις κοινωνίες και επιβεβαίωσε μέσω της δικής του εμπειρίας, πως εκεί που όλες οι χώρες ακολουθούν έναν δρόμο εκπαιδευτικά, η μία χώρα που ακολουθεί άλλο δρόμο είναι η Ελλάδα. Επεσήμανε επίσης πως ποτέ στην χώρα μας «δεν καθίσαμε να δούμε τι πραγματικά πονάει το εκπαιδευτικό σύστημα. Έχουν παράπονα, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, μαθητές και δικαίως. Είναι παράπονα όμως προς το εκπαιδευτικό σύστημα ή είναι συνδυασμοί εσωτερικών παραπόνων μεταξύ των παραπάνω ομάδων; Αυτό θα πρέπει να το δούμε».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος