Ένα αρχιτεκτόνημα του 1970 συνδυάζει αρχαιότροπους ρυθμούς με στοιχεία βυζαντινών επιρροών, ο ναός της Αγίας Φωτεινής Μαντινείας, βρίσκεται κοντά στον ομώνυμο αρχαιολογικό χώρο στην Αρκαδία.
Την ιστορία που χάνεται στην ομίχλη χιλιάδων χρόνων, μας μεταφέρει η δημοσιογράφος Πέγκη Μπρούσαλη.
Ένα μοναδικό οίκημα απέναντι από το αρχαίο θέατρο της Μαντινείας είναι κατασκευασμένο με το αρχαίο ελληνικό πνεύμα, όπως ήταν το όνειρο του αρχιτέκτονα, και αγιογράφου Κώστα Παπαθεοδώρου. Το έργο ανταποκρίνεται στο όλον, στο οποίο συναντώνται η παλιά και η νέα θρησκεία.
Θέμα του ψηφιδωτού δαπέδου ο Ιππόλυτος, επανερχόμενος στην ζωή, έτσι όπως τον παρουσίασε ο Παυσανίας. Μιλά για την επιστροφή στην ζωή, την θνητότητα και την αθανασία. Η κοσμολογία της ανάστασης αιώνες πριν από την ευαγγελική παρουσίαση.
Οι αγιογραφίες του ναού θυμίζουν αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους. Ο εσωτερικός διάκοσμος εμπλουτίζεται με νέες τοιχογραφίες Οι αλληγορίες της εσωτερικής διακόσμησης αποδίδουν την σύνδεση του αρχαιοελληνικού κόσμου με τον χριστιανικό, διότι Ελλάς σημαίνει φωτεινή χώρα, εξηγεί ο αρχιτέκτονας, αναφερόμενος στην κατά τον Αριστοτέλη ετυμολογία της λέξεως Έλλην, από τους Σελλούς ή Ελλούς, κατοίκους της αρχαίας Δωδώνης (ρίζα σελ- = φως, ενώ το Σ μετατράπηκε σε δασεία και από εκεί προέρχεται το Σέλας και η Σελήνη).
Όπως αναφέρει ο κ. Παπαθεοδώρου, το χριστιανικό πνεύμα είναι συνέχεια του αρχαίου ελληνικού. Στην εκκλησία της Μαντινείας η θεολογία συναντά την φιλοσοφία.
13 χιλιόμετρα βόρεια της Τριπόλεως στο Λύκαιο όρος το αρχιτεκτόνημα του κ. Παπαθεοδώρου, σηματοδοτεί την σχέση της Αρκαδίας με το φως. Ο Λυκάων γιος του Πελασγού υπήρξε ο πρώτος μυθικός βασιλιάς της Αρκαδίας, ο οποίος ίδρυσε την Λυκόσουρα στην αρχαία περιοχή Παρρασία της νότιας Αρκαδίας. Ο Παυσανίας την ανέφερε ως την αρχαιότερη πόλη στον κόσμο, όπου υπάρχει ακόμη το ιερό της θεάς Δέσποινας, κόρη της Δήμητρας και του Ποσειδώνα. Ο Λυκάων με την ανθρωποθυσία του γιού του προσέβαλε τον Δία, ο οποίος τον σκότωσε. Ο θάνατός του εξέφραζε την αποστροφή που ένιωθαν στα πιο πολιτισμένα μέρη της Ελλάδας για τις αρχαίες κανιβαλιστικές πρακτικές της Αρκαδίας. Το τέλος της λατρείας του ταυτιζόταν με το τέλος της βαρβαρότητος και την αρχή του φωτός. Ήταν εκείνο το φως που έλαμψε σε ολόκληρο τον κόσμο και η γλώσσα μέσω της οποίας επικράτησε η νέα θρησκεία.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος