Μια πρωτοβουλία ενταγμένη στις δράσεις του Φεστιβάλ Ταινιών Δράμας, χρησιμοποιεί την κινηματογραφοθεραπεία, για να βοηθήσει παιδιά και εφήβους να κατανοήσουν τον κόσμο και τα συναισθήματα τους.
Το πρόγραμμα Cinematherapy, που υλοποιείται στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Δράμας, ξεκίνησε το 2020 εν μέσω πανδημίας με σκοπό να ενισχυθεί η ψυχική αντοχή των νέων ανθρώπων, που βρέθηκαν αντιμέτωποι με νέες συνθήκες. Βοηθά στην μείωση του άγχους ή άλλων ψυχολογικών καταστάσεων που προκαλούνται από την παρατεταμένη απομόνωση και τον περιορισμό των παιδιών, εξηγεί η Nτενίς Νικολάκου, ειδικός ψυχικής υγείας.
Η πρωτοβουλία έχει στόχο την ψυχική ενδυνάμωση των παιδιών μέσω της επαφής τους με την Έβδομη Τέχνη. Με την προβολή επιλεγμένων ταινιών, τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν σχεδόν οποιοδήποτε θέμα και να αποκτήσουν μια πιο υγιή αντίληψη των όσων βιώνουν σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο.
Ο κινηματογράφος καθιστά τον θεατή ενεργό και όχι παθητικό. Συμμετέχει συναισθηματικά και αντιδρά. Συχνά οι ταινίες στοχεύουν στο υπόβαθρο της προσωπικής καταστάσεως ενός ανθρώπου. Η προσέγγιση των παιδιών διαφέρει από εκείνη των μεγάλων και η πρόσληψη των μηνυμάτων γίνεται διαφορετικά.
Η κ. Νικολάκου υπενθυμίζει ότι η ταινία animation “Τα μυαλά που κουβαλάς”, κατάφερε να ανιχνεύσει τα αισθήματα των παιδιών. Έτσι, η προβολή ταινιών στα σχολεία δίνει διέξοδο στην έκφραση των αισθημάτων των παιδιών και στην κατεύθυνσή τους με θετικό τρόπο, υπερβαίνοντας το χάσμα γενεών, τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα.
Η δωρεάν πρόσκληση απευθύνεται σε όλα τα σχολεία ιδιωτικά και δημόσια, της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως, και αφορά παιδιά και εφήβους ηλικίας έως 18 ετών. Αφορά το σχολικό έτος 2021-2022 και πραγματοποιείται εξ’ ολοκλήρου διαδικτυακά.
Ήδη 102 σχολεία έχουν δηλώσει συμμετοχή στο πρόγραμμα, από την Δράμα έως την Ρόδο.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος