Για προσπάθεια συγκάλυψης από τη δημοτική αρχή της Λάρισας του θέματος που αφορά στις προσλήψεις στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας το 2019, και την έκθεση του ΑΣΕΠ, έκανε λόγο στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Λαρισαίων, η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Ρ. Καραλαριώτου.
Η κ. Καραλαριώτου σημείωσε μεταξύ άλλων στην τοποθέτηση της ότι η συζήτηση αφορά “στα όσα καταλογίζει η έκθεση του ΑΣΕΠ στη διαδικασία επιλογής προσωπικού στο Δημοτικό Ωδείο της Λάρισας. Μία συζήτηση η οποία βρίσκεται μακριά και πέρα από τις προσωπικότητες από το χώρο του πολιτισμού της πόλης μας τα οποία και τιμούμε, αναγνωρίζοντας την προσφορά τους. Σήμερα καλούμαστε να απαντήσουμε στα εξής ερωτήματα:
Πρέπει η διαφάνεια, η αντικειμενικότητα, η αμεροληψία και ίση μεταχείριση των πολιτών να αποτελούν αρχές αδιαπραγμάτευτες;
Πρέπει τις παραπάνω αρχές να τις υπηρετούν όλοι οι θεσμοί γιατί μόνο έτσι προστατεύονται οι πολίτες απέναντι σε αυθαιρεσίες των διοικούντων; Εμείς απαντάμε ναι”, είπε η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευση και πρόσθεσε: “Σήμερα είναι οι προσλήψεις στο Ωδείο, αύριο μπορεί να είναι οι προσλήψεις συμβασιούχων στο Δήμο, στο Υπουργείο, στη ΔΕΥΑΛ ή κάπου αλλού. Ας σκεφτούμε ότι αύριο μπορεί να είναι ο γιος μας, η κόρη μας, που θα πρέπει να επικαλεστούν, να στηριχτούν στους νόμους της Πολιτείας για να βρουν το δίκιο τους. Η Ισονομία αποτελεί κατάκτηση της δημοκρατίας μας.
Αλίμονο να βγει, από τη σημερινή συνεδρίαση ότι θέλουμε κατάργηση των νόμων και διαδικασιών της πολιτείας μας.
Οι νόμοι πρέπει να βελτιώνονται, να προσαρμόζονται αλλά δεν μπορεί να μην εφαρμόζονται.
Και αναφέρομαι βεβαίως , στην τεράστια προσπάθεια συγκάλυψης της Έκθεσης του ΑΣΕΠ από τη δημοτική αρχή, η οποία δεν σεβάστηκε ούτε το κύρος, ούτε τη φήμη του Ωδείου αλλά ούτε και τους καταξιωμένους καλλιτέχνες δημιουργούς που υπηρετούν πολλά χρόνια τώρα το θεσμό του Ωδείου μας”.
Η κ. Καραλαριώτου αναφέρθηκε και στην άρνηση της δημοτικής αρχής να δώσει την έκθεση του ΑΣΕΠ, κάνοντας λόγω για εμπιστευτική έκθεση και προσωπικά δεδομένα, αναφέροντας:
“Άποψη η οποία κρίθηκε αβάσιμη από τον εισαγγελέα, ο οποίος και διέταξε τη χορήγηση της ‘Έκθεσης του ΑΣΕΠ. Στην έκθεση του ΑΣΕΠ δεν αναφέρεται κανένα απολύτως όνομα.
Η δημοτική αρχή, για να καλύψει τις παράτυπες ενέργειες που έκανε, προσπάθησε να δημιουργήσει μια λανθασμένη εντύπωση προς δημότες και συμβούλους για το περιεχόμενο της Έκθεσης του ΑΣΕΠ. Προσπάθησε να «κρυφτεί» για όλες αυτές τις παράτυπες ενέργειες, πίσω από καταξιωμένους καλλιτέχνες, όπως ο Διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας, παραπλανώντας τον κόσμο ότι δήθεν η Έκθεση αφορά αποκλειστικά τον Διευθυντή της Συμφωνικής Ορχήστρας και της Χορωδίας. Όλα στο βωμό της πολιτικής επιβίωσης.
Και να ξεκαθαρίσω. Τιμώ και σέβομαι το έργο του Μαέστρου της Συμφωνικής Ορχήστρας. Ένας σημαντικός καλλιτέχνης, με μεγάλη προσφορά έργου στην πόλης μας. Προσωπικά, ως μέλος του συλλόγου Φίλων της Συμφωνικής Ορχήστρας, έχω παρακολουθήσει πολλές από τις Συναυλίες της Ορχήστρας αλλά και της “InDonnation”.
Είμαι εδώ για να υποστηρίξω το έργο του Μαέστρου, την προσφορά του αλλά και την άποψη ότι πρέπει, προς όφελος του ΔΩΛ, να συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε αυτή τη θέση. Μέσα από διαδικασίες νόμιμες που ήταν και είναι υπεύθυνη η διοίκηση του ΔΩΛ να βρει και να εφαρμόσει.
Η μη ικανότητα της διοίκησης να βρει τον τρόπο, δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία κατάλυσης της δημοκρατίας, των νόμων και του Συντάγματος.
Είναι υποχρέωση σας να αναλάβετε όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες για να διασφαλίσετε την εύρυθμη λειτουργία του Ωδείου και να αποκαταστήσετε τη φήμη και την υπόληψη των καταξιωμένων καλλιτεχνών. Δεν μπορεί το Ωδείο να λειτουργεί, ειδικά σε καίριες θέσεις, με 9μηνες συμβάσεις”.
ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΣΕΠ
Η Έκθεση όμως του ΑΣΕΠ περιλαμβάνει σωρεία παραβάσεων της διοίκησης. Αναφέρει ότι η όλη διαδικασία προσλήψεων εργαζομένων στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας, έγινε «κατά παράβαση των αρχών της διαφάνειας, αντικειμενικότητας, αμεροληψίας και ίσης μεταχείρισης των υποψηφίων», μιλά για « … μη νόμιμες ενέργειες της Επιτροπής Επιλογής» και συμπληρώνει ότι «..τα μέλη του ΔΣ του ΔΩΛ . … υπέχουν ποινικές και όχι πειθαρχικές ευθύνες».
Θα αναφέρω ενδεικτικά δυο μόνο σημεία της Έκθεσης σημείωσε η κ. Καραλαριώτου:
1. Η Επιτροπή Επιλογής βαθμολόγησε τους υποψηφίους στο κριτήριο της Συνέντευξης, χωρίς να πραγματοποιηθεί ποτέ συνέντευξη. Παρά τη μη διεξαγωγή της συνέντευξης, αυτή βαθμολογήθηκε στον οικείο πίνακα κατάταξης. Υπήρξε ένσταση υποψηφίου έγινε αποδεκτή και τελικά, ο ίδιος δικαιώθηκε και προσλήφθηκε. Και η θέση φυσικά δεν αφορά τη θέση της Διεύθυνσης Ορχήστρας ή Χορωδίας αλλά το Φλάουτο.
2. Η Ανακοίνωση – Πρόσκληση προέβλεπε ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να υποβάλλουν ενστάσεις ενώπιον του ΔΣ του ΔΩΛ. Ωστόσο οι υποβληθείσες ενστάσεις – 6 υποβλήθηκαν – δεν εξετάστηκαν ποτέ από το ΔΣ του ΔΩΛ αλλά εξετάστηκαν από την Επιτροπή Επιλογής! Καμία από αυτές πάλι δεν αφορά τη Διεύθυνση της Ορχήστρας ή Χορωδίας.
Κλείνοντας η κ. Καραλαριώτου υπογράμμισε ότι “το Δημοτικό Συμβούλιο ως το Ανώτατο Όργανο της πόλης έχει την ευθύνη να διαφυλάξει το κύρος του ΔΩΛ, ενός πολιτιστικού οργανισμού με σημαντικότατη προσφορά στα πολιτιστικά δρώμενα όχι μόνο της πόλης μας, όχι μόνο της χώρας αλλά και διεθνώς.
Είμαστε εδώ για να διαφυλάξουμε τη φήμη του ΔΩΛ , τη φήμη των καλλιτεχνών , να διαφυλάξουμε τη συνέχεια του έργου τους με νόμιμες και διαφανείς διαδικασίες.
Οι παρατυπίες είναι ευθύνη της διοίκησης του ΔΩΛ και δεν αφορούν τους καλλιτέχνες.
Μέσα από το τέχνασμα των προσωπικών δεδομένων θέλατε να βάλετε στην κολυμβήθρα του Σιλωάμ τις αμαρτίες σας στο Δημοτικό Ωδείο. Δυστυχώς για εσάς όμως υπάρχει έλεγχος, υπάρχει και λογοδοσία. Είστε έκθετοι απέναντι στους Λαρισαίους και στις Λαρισαίες όχι μόνον για τον διάτρητο διαγωνισμό στο Δημοτικό Ωδείο, αλλά προπαντός επειδή επιχειρήσατε από τον περασμένο Νοέμβριο να το συγκαλύψετε με προφάσεις εν αμαρτίαις”.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος